الثلاثاء، 20 مايو 2014

قصة لعلهم يتذكرون الجزء الاول

بقلم امس شادو
من انا؟؟ انا هو شادو شاب عمره 20 عام ,لكن...قصتى تغير سنى الى مئة سنة ووجهى يحكى الف حكاية وحكاية حتى لا اطيل عليكم فلندخل فى حكايتى
 بدأت قصتى لما كنت قاعد على الكمبيوتر جاتلى رسالة من شخص مجهول لموقع كان عن الجن والعفاريت عجبنى جدا لدرجة انى قعدت حوالى 5 ساعات اقرأ وبس لحد ما جالى موضوع كيفية تحضير الجن والعفاريت الصراحة خفت انما قلت ولله ده قدرى لو حصل حاجة يبقى ربنا عايز كده ودخلت...كان مكتوب الآتي لتحضير الجن عليك الاتي اولا تحضر بخور وتقرأ هذا الطلسم بهدوء فقلت ايه يا شادو انت هتحضر بجد ولا لا المهم كملت
ب ب ب س ع ع مشن مي ق توت توكلوا يا خدام هذه الاسماء ليعونونى على كل جن ومارد توكلوا يا خدام هذه الاسماء ليعونونى عل كل جن ومارد وبحق مشن و تون وشبق وتوت ان يأتي الجن المطلوب وحضوره الان الان الان الان الان ب ب ب س ع ع.
وانا بقرأ الطلسم ده لقيت النور قطع قلت يا نهار زى بعضه انما لو كان فيه بخور كان حصل ايه بدور على شمعة فى البيت مفيش كشاف الموبايل اه صحيح الموبايل فاصل ومشحنتوش وانا بقى هقعد كده قلت ايوه نسيتى اقولكم انى من هواة الولاعات احب الولاعات جدا واشكلها وكده جبت ولاعة من ولاعتى وولعت وصرخت ايه اللى انا شاايفه ده لقيت واحد قاعد على الكنبة كان في ايده زى السكينة لكن اكبر انا شفته فضلت اصرخ البيت كله صحى مع صرختى النور رجع والكائن اللى كان قاعد مشى انما الغريب انى لقيت الكمبيوتر اتفتح ولقيت مكتوب على الشاشة ب..... بسكينة ده مشروخ من الكتابة مكتوب لعلهم يتذكرون ابويا قالى ايه اللى انت كاتبه ده وصرخت ليه وبعدين لما تحب تعمل شاى متنمش وتسيب البراد على النار انا قولتله شاى؟؟شاى ايه؟؟ انا معملتش شاى اساسا ولا نمت انا كنت صاحى وكان واحد قاعد على الكنبة قالى لا انت كنت بتحلم وامى قالتلى لا يا حبيبى انت كنت نايم عديت الموضوع تانى يوم رحت اشوف الكمبيوتر لقيته سليم ومفهوش حاجة رحت قاعد على الكمبيوتر فتحت الموقع وجبت الطلسم وضربت فى دماغى قلت هقوله بس المره دى مش هقوله كده لا هيكون فى بخور ويا قاتل يا مقتول قلت احنا مش عندنا بخور اه عرفت الجمعة يوم الجمعة هيبقى عندنا بس انا لازم اخلى بالى كان عندى واحد صحبى مجنون بالجن والعفاريت اسمه سمير قلت مفيش غيره وعلشان عايش لوحده يبقى هحضر البتاع ده عنده كلمته طار من الفرحة قالى امتى دلوقتى تجيلى دلوقتى قولتله لا يوم الجمعة علشان اكون مظبط ولو نسيت حاجة تكون معايا قالى طيب وبصيت على الكمبيوتر وكأنى  بكلمه قلتله انا هجيبك يا حيلتها لقيت و لأول مره اشوف الكمبيوتر بيوش زى التيلفيزيون  ولقيته طالع من الكمبيوتر وبيبوس ليا بضحك وسخرية وبيقولى انت نادتنى وضحك ضحكة شيطانية جيت اجرى مسك رجلى وجى اصرخ صوتى مبيطلعش يانهار اسود وبقاومه لحد ما ساب رجلى طلعت اجرى فى الشقة زى المجنون ودخلت الاوضة ليقت محدش صحى ولا كأنى بصرخ اصلا نمت على السرير واستخبيت فى البطانية زى العيال الصغيرة  ونمت من التعب والفزع لقيته جالى فى الحلم وعمال يجرى ورايا وانا اصرخ وفى الاخر قال جملة واحدة لو جبتنى يبقى هتموت و لعلهم يتذكرون وبس صحيت تانى يوم وكان يوم الخميس نزلت ورحت الجامعة وماشى بكلم نفسى مين ده؟؟ وايه لعلهم يتذكرون اللى فرحان بيها دى وانا ماشى لقيت واحد من بعيد بيراقبنى هو بنى ادم مش جن ولا حاجة ولقيته جى وبيقولى عجبتك بس استنى انت لسه شفت حاجة وجرى الواد وانا اجرى وراه بس هو اتشعلق على عربية وجرى روحت تعبان وانا اضافة ليا سؤال مين الزفت ده كمان قطع تفكيرى موبايلى اللى كان بيرن لقيته سمير برد لقيته انا حضرتلك كل حاجة من بخور وزعتر ومايه وكذا وكذا وكذا قولتله استنى ايه كل ده اللى قرأته كان  بيقول بخور بس قالى لا لما تبقى خبير تبقى تكلم قولتله ماشى يا عم الخبير وقفلت قولت لما اكتب الكلام بدل ما انسى انما المصيبة لما كتبت لقيت النور قطع ولقيته قاعد قدامى عينه كانت من نار وبدأ يقول الطلسم تانى
ب ب ب س ع ع مشن مي ق توت توكلوا يا خدام هذه الاسماء ليعونونى على كل جن ومارد توكلوا يا خدام هذه الاسماء ليعونونى عل كل جن ومارد وبحق مشن و تون وشبق وتوت ان يأتى الجن المطلوب وحضوره الان الان الان الان الان ب ب ب س ع ع.
لقيت الدنيا بقت حر وانفاس بتطلع فى وشى وضحك وعيال بتلعب كل ده ومش شايف غيره وناس تضحك وتعيط وهو قاعد فى سبات مش بيتحرك وعينه مش بترمش استرجعت قوتى وقلتله انت مين؟؟ الاصوات اتحولت من ضحك وعياط لصراخ وعويل ولقيته قام وعلى وشه غضب وبدأ يتحرك ويجلى بمنتهى الهدوء وانا اقوله لا ابعد امشى متجيش وكل ما يمشى خطوة الاصوات تعله وتعله وانا خلاص هموت وقطع كل الصريخ ده صوت اذان الفجر كان عبارة عن النجدة والاصوات مشيته والراجل ده بص ناحيت الشباك وبصلى وكأنه بيقولى هرجعلك تانى ومشى والنور رجع وانا اغمى عليا متأخر اوى وصحيت لقيتهم بيقولولى افتكرناك مت يا شيخ حرام عليك قولتلهم لا انا كنت تعبان فا نمت جامد اوى بابا قلى تعبان؟؟ والتعب يحرق ايدك للدرجة دى ببص على ايدى لقتها محروقة بس انا مش حاسس قولتله لا اصلى وانا بعمل الشاى ايدى جت فى النار وبصيت على الساعة الصلاة لسا مأذنتش قمت اتوضيت ونزلت الجامع وبعد ما خلصت رحت جرى ومعايا الورقة على صاحبى سمير خبطت لقيته فتح اول ما شافنى لقيته فرح اوى لدرجة انى ضحتك قولتله افرح افرح ده انت هتشوف الويل دخلت عملى شاى انا بقيت اتشائم من الشاى شربته وقالى ها,نبتدى ازاى قولتله انت فاكر اننا هنبتدى دلوقتى قالى اومال امتى قولته انا قولت لبابا انى هبات عندك هنحضره قبل الفجر ب 3 ساعات قالى اشمعنا الفجر قولتله لازم كده ها عايز ولا امشى قالى لا تمشى ايه ده انت جتلى من السماء يا شيخ قعدنا نهزر ونضحك لحد ما الليل هجم على المكان ببص لقيت سمير جى وبيقولى يلا قولته ياعم احنا لسه المغرب ببص فى الساعة لقيتها 2 بليل قالى ياعم انت نمت وسبتك المهم رحت معاه كان الشباك مقفول وموجود بخور بس لسه مولعش ومياه قولتله يا ابنى انت مصمم شيل المياه قالى لا المياه دى هتحمينا قولتله ازاى يا فقيق قالى المياه دى اتقرأ عليها ايه الكرسى 7 مرات قولتله ايوه ليه قالى دى تقدر تحرق اى جن قولته طيب كويس وبدأنا قفلنا النور وولعنا البخور وقلنا الطلسم بهدوء ب ب ب س ع ع مشن مي ق توت توكلوا يا خدام هذه الاسماء ليعونونى على كل جن ومارد توكلوا يا خدام هذه الاسماء ليعونونى عل كل جن ومارد وبحق مشن و تون وشبق وتوت ان يأتى الجن المطلوب وحضوره الان الان الان الان الان ب ب ب س ع ع.
وجالنى الاستاذ المره دى كان كبير جدا وقال فى عظمة مين اللى طلب الملك مشن قولتله انا طلبتك انت مين وعايز ايه قالى انت؟؟ انا هوريك تكلم الملوك ازاى اتفتح الباب بقوة ودخل 4رجالة كل واحد فيهم جته قد الدولاب بس كلهم اسود فى اسود ودخلوا بنادى على سمير لقيته قاعد فى ركن وقالى ليه ليه مقولتش انه مشن ليه والرجالة قربوا منى وقعدوا يضربوا فيا لما اتهريت ضرب ومشيوا وقفلوا الباب قالى الكائن تانى ها اتعلمت ازاى تكلم الملوك قولتله انت مش ملك انت مجرد كائن ربك هو الملك ربك العظيم الله سبحانه وتعالى ومسكت المياه لقيتها بقت تلج ومش عايزة تترمى قالى متعلمتش لسه وجى يضربنى لقيت اذان الفجر ولقيته بيقولى قبل ما يمشى لعهم يتذكرون لعلهم يتذكرون وفضل يكرر فيها ومشى بصيت على سمير لقيته بيترعش جدا قالى ليه مقولتش انه مشن قولتله ماله يعنى قالى انت متعرفش قولته لا قالى انا...انا هفهمك

هتعرفوا فى الجزء التانى مين مشن وايه حكايته  ومين الواد اللى كلمنى وجرى وعملنا ايه ويا ترى انا عايش ولا ميت المهم ادعولى بالرحمة سلام

هناك تعليقان (2):

  1. التدوينة الوحيدة اللى مش عايزة تتعمل اقرأ المزيد...
    يا رب تعجبكم

    ردحذف
  2. As claimed by Stanford Medical, It's really the one and ONLY reason this country's women get to live 10 years more and weigh 42 lbs lighter than us.

    (And realistically, it has absolutely NOTHING to do with genetics or some secret-exercise and absolutely EVERYTHING around "how" they eat.)

    P.S, I said "HOW", not "what"...

    Click on this link to see if this little test can help you release your real weight loss potential

    ردحذف